wtorek, 15 września 2015

Beza z kremem z serka (porcja - ok. 270 - 290 kcal)

Zdjęcie przedstawia jedną porcję :)

Dzisiaj będzie słodko :) Kiedyś robiłam tort bezowy z bitą śmietaną i owocami, jego smaku nie dało się zapomnieć, tym razem jednak chciałam pozbawić go śmietany i użyłam serków naturalnych.

Składniki (2 porcje):

4 okrągłe spłaszczone bezy (średnica ok. 10 cm - waga po ok. 15 - 20 g) - dostałam takie w miejscowej cukierni
1 opakowanie serka naturalnego (tu: Bieluch 150g)
2 łyżeczki cukru lub cukru pudru (10 g)
1 łyżeczka śmietan-fixu (3-4 g)
owoce:
maliny ok. 35 g
borówki ok. 35 g
ew. kropelka ekstraktu śmietankowego

Przygotowanie:

1. Serek miksujemy z cukrem i śmietanfixem.
2. Blaciki bezowe pokrywamy kremem, układamy owoce, na wierzch dajemy jeszcze trochę kremu, żeby górna beza dobrze się trzymała.
3. Na górę kładziemy drugą bezę, krem i owoce.
4. Wstawić do lodówki i poczekać ok. godziny. 

Uwagi: Deser można zrobić w pucharkach z pokruszonych bez, ale według mnie jednak wyższej przedstawiona wersja jest o wiele smaczniejsza. Poza tym możemy kupić duże blaty bezowe i zrobić tort :) taka opcja byłaby najlepsza jeżeli mamy w domu więcej łakomczuchów lub zapraszamy gości :)

Kaloryczność: 

1 porcja - do 290 kcal (orientacyjnie, zależy od wielkości bezy i ilości kremu, moje porcje wahały się od 255 do 275, a 290 wychodzi przy zużyciu całego kremu, a wiadomo że sporo zostanie w garnku i na mieszadełkach od miksera ;))

Smacznego!
 

2 komentarze:

  1. Ja nie lubię kupnych bez, są za suche moim zdaniem. Ale z domowymi to byłaby bajka :)

    OdpowiedzUsuń

Licznik odwiedzin