wtorek, 27 sierpnia 2013

Ciasto kakaowe fasolowo-bananowe (ok. 205 kcal/100g)

Z okazji imienin postanowiłam zrobić sobie małokaloryczne mocno kakaowe ciasto, powstało z połączenia wielu przepisów, jakie znalazłam w internecie. Oto moja propozycja :)


Składniki:

1 puszka czerwonej fasoli (po odsączeniu ok. 240g fasoli) - użyłam Dawtona
1 banan (ok. 100 g)
1 cukier wanilinowy (16 g)
50 g (2 łyżki) jogurtu naturalnego gęstego (użyłam jogurtu: Bakoma naturalnie gęsty)
30 g (3 łyżki) płatków owsianych górskich
2 jajka (osobno żółta, osobno białka)
16 g miodu (1 pełna łyżeczka do herbaty)
30 g (3 łyżki) kakao (użyłam Wedla)
2 rządki (tu: 34 g) gorzkiej czekolady (ja użyłam gorzkiej czekolady marki Wedel 64% masy kakaowej - wolę trochę słodsze ;))
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
3 miareczki stevii w pudrze (dajcie według uznania: cukier, słodzik, co wolicie - wartość kaloryczna nieznacznie się zmieni, ale nie sądzę, żeby potrzeba było wiele słodzić)

Przygotowanie:

1. Odsączamy fasolę z zalewy. Blendujemy ją z bananem.
2. Na tarcie ścieramy czekoladę lub drobno ją kroimy.
3. Do masy dodajemy: cukier wanilinowy, miód, jogurt, kakao, czekoladę i miksujemy przy użyciu miksera.
4. Sprawdzamy czy słodkość naszej masy nam odpowiada, jeśli nie - dosładzamy według uznania.
5. Dodajemy płatki owsiane, żółtka oraz proszek do pieczenia. Łączymy mikserem
6. Ubijamy białka na sztywną pianę. Dodajemy je do wcześniej przyszykowanej masy i mieszamy łyżką do połączenia białek z ciastem.  

Pieczenie:

Ciasto wlewamy do formy o wymiarach ok. 25 x 10 cm, wyłożonej papierem do pieczenia.

Formę wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika (grzanie: góra-dół) i pieczemy ok. 55 min


Kalorie:

Całość ciastka - ok. 1030 kcal
(ok. 205 kcal/100g)
Duża porcja (1/3 całości) - 343 kcal

Podchodziłam sceptycznie do ciast fasolowych, nie wierzyłam, że nie czuć w nich smaku fasoli, a jednak.
Fasoli nie poczułam, ciasto smakuje za to bananem i jest mocno kakaowe.

 
Smacznego!   

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Licznik odwiedzin