środa, 26 marca 2014

Leczo (porcja ok. 410 kcal)


Składniki (porcja zdjęcie):

1 łyżka masła (10 g)
1 cebula (100 g)
1/2 dużej papryki czerwonej (ok. 100 g) (ja papryki miałam mrożone pokrojone w większą kostkę)
1/4 papryki zielonej
1/4 papryki żółtej (żółta i zielona razem do 100 g)
100 g cukinii zielonej
250 g (pół kartonika) soku zagęszczanego pomidorowego (dałam: Tomatera Primo Gusto)
1/2 łyżeczki cukru
kawałek (60 g) kiełbasy podwawelskiej (ok. 7 cm) 
sól, pieprz, oregano, bazylia, chili (ok. 1/2 łyżeczki, zależy jak ostro lubicie) lub ostra papryka

ew. w przypadku świeżej papryki 0,5 szklanki bulionu

Przygotowanie:

1. Kiełbasę pokroić w plasterki i upiec w piekarniku (mocno przypiec), następnie pokroić w mniejsze cząstki według uznania. (Jak komuś nie przeszkadza tłuszcz może pokrojoną kiełbasę podsmażyć na patelni).

2. Na maśle w garnuszku podsmażyć cebulkę, dodać pokrojone w kostkę papryki (ja używałam mrożonych więc puściły wodę), cukinię (również pokrojoną w kostkę). W tym miejscu ewentualnie można dolać pół szklanki bulionu.

3. Zalewamy wszystko sokiem pomidorowym. Dodajemy przyprawy, cukier. Gotujemy aż wszystkie składniki będą miękkie.

4. Dodajemy upieczone kawałki kiełbasy. Gotujemy na minimalnym ogniu, mieszając.

Kalorie (porcja - zdjęcie):

Kalorie: ok. 410 kcal (wersja bez kiełbasy ok. 255 kcal) 

Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Super. leczo o tej porze roku to sama przyjemność. :) Ja mam zawekowane, w tym roku 10 dużych słoików. Dodaję tylko podsmażoną cebulkę i kiełbaskę na bieżąco.

    OdpowiedzUsuń

Licznik odwiedzin