piątek, 18 lipca 2014

Pieczona cukinia z pomidorem i serem feta


Robiąc cukinię w ten sposób pierwszy raz nie spodziewałam się, że będzie taka smaczna. Już szykowałam ketchup, dzięki któremu zjedzenie prawie wszystkiego staje się możliwe, ale okazało się, że był całkowicie zbędny i jedynie popsułby cały smak. Moja mięsożerna mama także była zachwycona. Cukinia w tej postaci na stałe wchodzi do mojego menu.

Składniki: (ilość na jedną dużą porcję przygotowaną przeze mnie - cała kratka z piekarnika)

jedna średnia grubsza cukinia (350 g) 
80 g sera typu feta (tu: Favita tłusty (niebieski) sałatkowo-kanapkowy)
1,5  średniego (120 g) pomidora
czosnek granulowany, oregano 

Przygotowanie: 

1. Cukinie myjemy i kroimy lekko po ukosie, żeby plastry były większe, grubość plastrów ok pół cm (w innej wersji można pokroić wzdłuż).
2. Na plastrach cukinii rozsmarowujemy ser typu feta. (nie za grubo)
3. Na każdy kawałek kładziemy plaster pomidora. 
4. Posypujemy czosnkiem i oregano. 

Pieczenie:
Pieczemy w piekarniku ok 10-15 min (w zależności od grubości plastrów) w temperaturze 200 stopni (piekłam z termoobiegiem). 

Myślę, że uda się też na grillu, wypróbuje na wakacjach :) 

Kalorie: 
Porcja z podanej ilości składników (pełne dwa talerze ;) ): ok. 255 kcal 

Smacznego!       

Cukinia 2014 Lato w pełni!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Licznik odwiedzin