środa, 5 listopada 2014

Ciasto otrębowe, pełnoziarniste - na drugie śniadanie (ok. 310 kcal /100g)

Ciasto idealne na drugie śniadanie do pracy, na uczelnie, do szkoły - zwarte, nie rozpada się, nie jest kłopotliwe w "transporcie". Będzie to smaczna, słodka pełnoziarnista przekąska pełna zdrowych otrębów, która doda Ci sił do dalszej pracy, nauki - ciasto, po którym nie chcę się po chwili znowu coś przekąsić.

Składniki:

1 szklanka (135 g) mąki pszennej pełnoziarnistej
pół szklanki (60 g) otrębów owsianych
pół szklanki (35 g) otrębów żytnich
4 jajka (osobno białka, osobno żółtka)
pół szklanki cukru (100 g) - myślę, że spokojnie można dać o 1/3 mniej
2 łyżki (40 g) rodzynek
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki mleka 2% (25 ml) - tylko jeśli ciasto jest ciut za gęste

Przygotowanie:
1. Najpierw rodzynki namaczamy w wodzie.
2. Białko ubijamy, dodając po trochu cukier (jak przy robieniu bez).
3. Odcedzamy rodzynki i posypujemy odrobiną mąki, mieszamy.
4. Do białka dodajemy żółtka, miksujemy chwileczkę na niskich obrotach przy pomocy miksera, dodajemy otręby, przesianą mąkę i proszek do pieczenia, miksujemy, tylko tyle żeby składniki się połączyły. W razie potrzeby dodajemy trochę mleka.
5. Dodajemy rodzynki, mieszamy łyżką.    
6. Pieczemy 35-40 min w temperaturze 170-180 stopni. Do suchego patyczka. Po upieczeniu czekamy aż ostygnie.

Forma:

Forma o wymiarach ok. 25 x 10 cm

Kaloryczność:

Kaloryczność na 100 g ostudzonego ciasta: ok. 310 kcal/100g
1 porcja 55 g (zdjęcie, jeden kawałek grubości ok. 1-1,5 cm): 171 kcal

Uwagi:
Polecam jeść z dżemem, marmoladą. 


Smacznego! :) 
http://www.mojewypieki.com/info/moje-ksiazki
Moje wypieki i desery na każdą okazję

2 komentarze:

Licznik odwiedzin

Wystąpił błąd w tym gadżecie.