piątek, 26 września 2014

Pierożki na parze z kurczakiem i warzywami chińskimi (porcja - ok. 395 kcal)


Pierożki zainspirowane pierogami momo, których miałam okazję spróbować w niedzielę pod Pałacem Kultury biorąc udział w wydarzeniu Żarcie na Kółkach. Zamówiłam momo z mięsem wołowym, potem żałowałam, że nie spróbowałam wegetariańskich,więc spróbowałam zrobić coś pół na pół :) Wyszły niekształtne (zawsze mam z tym problem jeśli chodzi o rzeczy pierogopodobne) ale bardzo smaczne :)

Składniki (1 porcja 6-7 pierożków - zdjęcie):

75 g (pół szklanki) mąki pszennej
woda (ok 1/4 szklanki ale o tym później)
3 łyżeczki sosu sojowego
50 g piersi z kurczaka
100 g mrożonej mieszanki chińskiej (tu: Biedronka, Mroźna Kraina)
1 łyżeczka oleju (tyle co natłuszczona patelnia)

Przygotowanie: 

1. Na patelnię (na łyżeczkę rozgrzanego oleju) wrzucamy zamrożoną chińską mieszankę, ustawiamy na mały ogień i trzymamy pod przykryciem, aż się odmrożą, zmiękną, będą ciepłe i gotowe ;)
2. Pierś z kurczaka kroimy na drobe kawałeczki (kostki maks 1x1 cm). Dorzucamy na patelnie i trzymamy pod przykryciem, aż będą gotowe (co jakiś czas przemieszać). W między czasie dodajemy sos sojowy.
3. Przygotowujemy ciasto: do mąki dodajemy po trochu wody, aż uda nam się zebrać całą mąkę w jedną masę (ok. 1/4 szklanki wody, może ciut więcej), wyrabiamy ciasto. Rozwałkowujemy i wycinamy kółka na pierogi. (Lub wersja 2: dzielimy ciasto na 6-7 małych kulek i każdą rozwałkowujemy na okrągły placuszek ;) )
4. Na kawałki ciasta wykładamy kurczaka z warzywami i zalepiamy. Jak zostanie, resztę zajadamy czekając aż ugotują się pierogi ;)
5. Pierożki wkładamy do parowaru i gotujemy 10 min.

Kaloryczność:

 porcja zdjęcie - ok. 395 kcal 

Smacznego! :) 

1 komentarz:

  1. Mniam, smakowite :)
    Zawsze to jakieś urozmaicenie, ale ja póki co odpuszczam bo w zeszły weekend miałam iście pierogową ucztę - pierogi z kapustą i mięsem, z kapustą i grzybami, z serem i szpinakiem oraz ruskie - jadłam przez 4 dni a waga nie omieszkała mi tego wypomnieć.

    OdpowiedzUsuń

Licznik odwiedzin